Wat?

Conflicten komen overal voor maar zijn niet altijd zichtbaar. Als kind hebben we geleerd eerst tot tien te tellen, als volwassene hebben we dit tot een kunst verheven waardoor dit een vorm van passief agressief gedrag kan worden. Soms is een conflict onvermijdelijk, maar men heeft zelf de keus of dit conflict escaleert of niet. Door tijdig met elkaar in gesprek te gaan, zich uit te spreken over de kwestie of hulp in te schakelen als dat nodig is, kan veel leed worden voorkomen. Conflicten op de werkvloer of tussen partijen in een zakelijke relatie (denk bijvoorbeeld aan een opdrachtgever en opdrachtnemer in het geval van een outsourcing) zijn altijd contraproductief en kosten dan ook geld en op termijn de ‘relatie’ op zich.

Mediation begint steeds meer aan terrein te winnen. Maar ondanks dat mediation wordt ingezet, blijkt dat er toch nog veel onduidelijkheid over bestaat. In deze workshop geven wij tevens inzicht in wat mediation nu eigenlijk inhoudt en wat het kan betekenen bij een conflict. Waarom wachten tot een conflict escaleert? 

De volgende onderwerpen komen onder andere aan bod:

  • Wat is een conflict
  • Conflictfasering en -beheersing
  • Wat is de rol van de mediator
  • Neutraliteit en onpartijdigheid; is dat nou wel zo?
  • Vertrouwelijkheid
  • Wat als de mediation niet lukt

Daarnaast is er veel gelegenheid om eigen ervaringen te delen. De ervaringen van de deelnemers zijn wellicht nog belangrijker dan de onderwerpen die wij zelf aandragen. 

Waar?

De workshop wordt gegeven in het eigen bedrijf. Het enige wat nodig is is een flip-over, koffie, thee en water en enthousiaste deelnemers.

Voor wie?

Onze workshop is interessant voor HRM professionals, contract- en leveranciersmanagers, leidinggevenden en andere betrokkenen.

Kosten?

Er zijn geen kosten verbonden aan de workshop.

Geïnteresseerd?

Vul het contactformulier in of neem telefonisch (06-506.321.97) contact met mij op.